Motorová nákladná drezina Tatra T 14/52 Vm 0536000 bola vyrobená podnikom Tatra v Kopřivnici pravdepodobne v roku 1953 a dodaná železničnému vojsku. Slúžila na prepravu materiálu a osôb pri opravách a údržbe železničných tratí. História tohto typu vozíkov siaha až do roku 1923, kedy firma Wohanka & spol. v Příbrami vyrobila motorový univerzálny plošinový vozík s nosnosťou 4000 kg a označila ho ako typ „Gb“. Keďže išlo o výrobok vytvorený na základe požiadaviek vtedajších ČSD, ktorý navyše s veľmi dobrými výsledkami uspel v skúškach, zadalo Ministerstvo železníc firme Wohanka zákazku na niekoľko desiatok takýchto vozíkov. To však nenechalo chladnú ani kopřivnickú Tatru, ktorá o rok neskôr vyrobila svoju vlastnú nákladnú drezinu označenú T 14. Tá bola osadená upraveným plochým dvojvalcovým motorom z osobného automobilu T 11. (výkon 12 k, zdvihový objem 1056 cm3). Tatrovácky vozík sa však veľmi nápadne podobal vozíku firmy Wohanka & spol. Vzniknutá situácia viedla až k niekoľko rokov trvajúcemu súdnemu sporu. Aj keď súd vyhrala příbramská firma, z celkového hľadiska súboj dvoch rivalov dopadol lepšie pre Tatru. Tá už do roku 1929 dodala 26 vozíkov T 14. Tieto sa v prevádzke veľmi dobre osvedčili a traťovým robotníkom veľmi uľahčili prácu pri údržbe a opravách tratí. Ďalších 6 vozíkov bolo dodaných v rokoch 1931 a 1932, avšak už so silnejším motorom T 30 (výkon 24 k, zdvihový objem 1678 cm3). Modernizácia vozíka pokračovala zástavbou štvorvalcového motora T 52 (výkon 27,4 k, zdvihový objem 1910 cm3). V tejto úprave bolo firmou Tatra dodaných pre ČSD a Železničné vojsko v rokoch 1936 – 1954 celkom 586 ks (z toho po druhej svetovej vojne 500 ks). Po roku 1954 pokračovala výroba vozíkov v podniku Dopravostroj n.p. Bratislava, závod Trnava až do roku 1968. Celkový počet vozíkov Vm nie je známy, odhaduje sa na cca 3000 ks. Až do roku 1947 sa vozíky vyrábali bez akejkoľvek kabíny, od tohto roku sa dodávali s jednoduchou jednomiestnou kabínou. Vtedy dostali tiež tabuľky s označením Vm (toto označenie nákladných motorových vozíkov zaviedli ČSD ešte roku 1923; Vm – vozík motorový) a päťmiestnym číslom, skladajúcim sa z posledného dvojčísla roku výroby a inventárnym číslom (zrejme poradovým číslom dodania počas príslušného roku).Počas prevádzky boli prakticky všetky vozíky Vm 14/52 vybavené jednotnou drevenou dvojmiestnou kabínou a zariadením tlakovej brzdy. Zriedkavo sa objavovali rôzne úpravy a vylepšenia (náhrada motora, iná – väčšia, či menšia kabína a pod.). Z pôvodných vozíkov T 14 boli odvodené obrnené dreziny Tatra T 18, ktorých bolo v rokoch 1925 až 1927 vyrobených 16 kusov (15 kusov pre Poľsko, z toho 9 len ako podvozok a 1 kus pre Československo). Ďalším typom vozidla, ktoré vzniklo dosadením novej nadstavby na zrepasovaný vozík T 14/52 bez kabíny je prehliadkové vozidlo pre údržbu a opravy trakčného vedenia, tzv. „Želva“. Tých bolo vyrobených začiatkom 70. rokov cca 15 kusov v podniku Dopravostroj n.p. Bratislava, závod Trnava.
Z konštrukčného hľadiska je vozík dvojnápravové koľajové vozidlo. Základom je tuhý obdĺžnikový rám z valcovaných profilov. Poháňaná je zadná náprava od priečne uloženého štvorvalcového, vzduchom chladeného motora T 52 s objemom 1910 cm3 a výkonom 27,4 k cez ručne radenú dvojstupňovú prevodovku s vnútornou reverzáciou prostredníctvom článkovej reťaze Coventry. Na ráme je vytvorená drevená nákladná plošina s rozmermi 2,5 x 2,5 m s odnímateľnou strednou časťou pre zabezpečenie prístupu k motoru. V prednej i zadnej časti vozíka sú na konzolách umiestnené znížené nástupné plošiny. Na ľavej prednej časti vozíka je stanovište obsluhy, kryté dvojmiestnou drevenou kabínou. Pre otáčanie vozíka slúži ručný zdvihák s točňou, umiestnený v ťažisku vozíka.
Náš motorový vozík pochádza zo zbierok Múzejno-dokumentačného centra ŽSR VVÚŽ, ktoré ho získalo 31.3.2008 z Bošian ako nadbytočný vojenský majetok. Po prevezení do Bratislavy sa ho ujala skupinka dobrovoľníkov, ktorí ho v lete 2008 sprevádzkovali a uviedli do pôvodného stavu. Neskôr sa pridali ku Klubu železničnej nostalgie Bratislava východ, čím sa klub zároveň zaviazal ďalej sa o vozík starať a prevádzkovať ho.